Wat een schitterend handschrift Met vlechtjes Ik heb een mes in mijn mouw. Wil je 'm zien? Mr. Spock Wat een schitterend handschrift Met vlechtjes Ik heb een mes in mijn mouw. Wil je 'm zien? Mr. Spock

Oostenrijk 2020

Naar de Kitzbüheler Horn, via de route naar links De Horn zelf is nog ergens in de ochtendwolken verstopt Eerste blik op de Wilder Kaiser De Loferer Steinberge steken boven de wolken uit De Niederkaiser precies tussen de wolken De top met de zendmast Uitzicht richting Großglockner Uitzicht richting Groß Venediger en Großer Rettenstein Uitzicht richting Zillertaler Alpen Oberndorf en de Wilder Kaiser Richting St. Johann en Kufstein Großglockner precies tussen de wolken; plus de Groß Venediger Loferer Steinberge en Leoganger Steinberge, en niet naar beneden vallen Terugweg langs de achterkant van de Horn De Kitzbüheler Horn vanaf de Stanglalm Kitzbüheler Horn en Gasthaus Neuwirt. Mijn kamer was op de 2e verdieping met het witte balkon onder het puntdakje. Wilder Kaiser en flesje zonder lucht vanaf het balkon Naar de Großer Rettenstein. Lekker fel zonnetje. Nog onderweg met de auto: de Großer Rettenstein al in de zon Stukje door het bos Terugblik naar de parkeerplaats met hoekje Wilder Kaiser Richting Herrensteigscharte. Is nog een stukje omhoog... Op pad met de koeien Uitzicht vanaf de Herrensteinscharte naar de Großglockner Uitzicht vanaf de Herrensteinscharte naar de Groß Venediger Maanlandschap Het pad over de almenrand. Rechts de Großer Rettenstein; links een UFO. Libelle en Venedigergruppe Het pad blijft beetje op en af maar ongeveer op dezelfde hoogte. Dan rechts om de Rettenstein heen en daarna links omhoog. Twee paragliders Nogmaals de Großglockner En de Venedigergruppe Bijna boven. Beneden het pad over de almenrand. Links nog net de Groß Venediger in beeld Zelfde plek, andere kant op. Laatste 35 meter. Het gipfelkreuz. Op de achtergrond de Loferer en Leoganger Steinberge De Alpenhauptkamm achter een van de subtoppen Bijna 100 km uitzicht naar de Stubaier Alpen, en onderin de route door het dal naar de Herrensteinscharte en daarna het pad over de almenrand. Iemand heeft wat beton omhooggesjouwd De Kitzbüheler Horn en de Wilder Kaiser met de Elmauer Tor Gipfelkreutz en Kitzbüheler Horn Het pad naar beneden Mooie kartelige graat Terugblik naar de top. De zon zit net achter de rand. Iets verderop, nog terugblik naar de top. De zon zit net boven de rand. Hunebed. Zeldzaam in Oostenrijk Nog een laatste blik in de namiddagzon Weer bijna bij de parkeerplaats. Even schrikken omdat de unlock van de auto niks deed maar ik was hem gewoon vergeten op slot te doen. Naar de Elmauer Tor en de Hintere Goinger Halt. Wat reflecteren die bordjes goed. Eerste blik op de Tor boven de struiken uit Spot de klimmers Terugblik richting pad en parkeerplaats Drie klimmers nemen de snelle route naar beneden Nog één rand. En dan nog een. En dan nog een... De Elmauer Tor 10 meter van bovenaf Uitzicht vanaf de Tor richting Elmau Uitzicht vanaf de Tor richting de andere kant Een wat oudere richtingaanwijzer naar de Hintere Goinger Halt De nieuwe bordjes zijn toch beter te lezen De route richting Hintere Goinger Halt Daar ergens is de top Het gipfelkreutz Uitzicht vanaf de top naar de Fleischbank Richting Kufstein Richting Duitsland Blik op de achterkant van de Ackerlspitze en Maukspitze De Vordere Goinger Halt en het pad terug Achter de rand kwam een wolk langs Nog wat noordkant van de Tor De Elmauer Tor van wat verder van boven. Best wel wat mensen hebben het gehaald. Laatste blik naar de top Weer terug bij de Tor. Twee hele grote vogels gespot. Toch nog één foto portrait genomen. Spot de klimmers. Sneeuw! Wel 10x10 meter! De wolken hielden de zon gelukkig een beetje tegen anders was je hier helemaal weggefikt De Kitzbüheler Horn kwam ook weer om de hoek kijken Op de terugweg nog een tijdje heerlijk koel langs een beekje gezeten Gelukkig zie je op een zwart shirt de zweetplekken niet zo erg Auto van boven. Nee geen botsing. Door de Grießbachklamm en over wat almen Eerste stuk door de klamm Rolstoelvriendelijk Laatste stukje iets minder rolstoelvriendelijk Doorkijkje naar Tibet Naar de Angerlalm en de Huberalm Het kruis op de Angerlalm De Loferer Steinberge zitten in de wolken Uitzicht vanaf de Angerlalm De Wilder Kaiser vanaf de zijkant Vissen Terugblik naar Angerlalm, een echte Sound of Music-alm De route naar de Huberalm De Kitzbüheler Horn is ook weer zichtbaar Terugblik naar de Huberalm Daarna alleen maar een breed relaxed pad naar beneden Haus Bachler met designtuin en zonder wilde heg Het voorspelde onweer kwam niet dus nog stukje naar boven gelopen. Uitzicht op mountainbike-parcours met sleeplift. Wel wat meer wolken maar nul onweer Boogschietparcours met een target-vos Terug naar huis maar nog een rondje Wandberg doen De Wandberg in de verte Al een stuk dichterbij En boven. Er zaten ook twee mountainbikers bier te drinken Uitzichtje Richting Kufstein. Er was zelfs een losse rugzak bovengekomen. Wolken vanaf de Wandberghütte Richting Wilder Kaiser maar niet veel van te zien Terugblik naar de Wandberg Nog even langs de Karspitze Nog een kruis met de mooie naam Schöne Aussicht Parkeerplaats en auto weer in zicht Overnachten bij Serways Hotel Spessart Süd tussen Würzburg en Frankfurt Sfeerplaatje. Ik had m'n gordijn open.
Mag het licht uit? Gauw het licht weer aan